Zaterdag 7 okt

9 oktober 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Niet te geloven dat we nog maar een kleine week hier zijn. Vanmorgen mochten we uitslapen en aten we om 800uur brood met een lekker gebakken eitje.
We zijn vandaag in Swaziland, waar de paspoort controle gelukkig een stuk sneller ging dan in Leshoto. Swaziland is dan ook het derde land die we aan doen in onze vakantie.
We hebben weer kilometers achter ons liggen. Best spannend op een weg waar we zo'n 80km per uur rijden terwijl er allerlei dieren langs en op de weg staan. Geitjes koeien, lammetjes en  kalfjes. Zoals jullie weten ben ik een echte dierenvriend en vind het dan ook maar zielig om te zien dat het net steeds goed gaat. We zagen zelfs 2 giraffen naast de weg! Terwijl we deze in het wildpark bijna niet zagen.
Ook hier zien we zelf in elkaar geknutselde huisjes en kindjes die staan te bedelen om eten. Als we dan vanmiddag chips eten voelt de wereld wel krom. Soms leggen we uren af op een eenzame weg en zien we zomaar mensen staan, ik vraag me dan af waar ze vandaan komen en naartoe gaan en waarom ze dáár nou staan. We zien graatmagere koeien die staan te grazen in de vuilnis. Een Afrikaanse vrouw die voor haar huis in de volle zon de was doet met de hand. Ezels langs de weg met enorme littekens op hun rug. Bijzondere wereld...

Onze accomodatie is fantastisch! Bij het uitstappen van de bus werd ons gevraagd of we wel in een twee persoons bed wilden slapen. Maar natuurlijk, graag zelfs want we slapen vaak in 2 eenpersoons bedden. We hadden een gigantische tent midden in een natuurpark met een veranda en keken we vanuit bed naar het water (waar krokodillen in konden zitten!). Er stonden 3 van deze tenten en mochten gebruik maken van de waanzinnige loft met zwembad, fide en een zweefhaard. Helaas maar 1 heel kort nachtje. Morgen om 4.30 de wekker.
Onderling is het erg gezellig en hebben we een vast groepje waar we mee kletsen en afspreken. De zieken onder ons zijn inmiddels weer wat aan je opknappen. Vandaag zijn we begonnen met de malariatabletten, ik hoop van harte dat de bijverschijnselen ons worden bespaard.

Liefs Ronald en Marlou

1. Alice:
    10 oktober 2017
    Hallo, wat een andere wereld dan hier. En volgens mij verlies je ook het oog op de tijd (17 okt) hihi.... Nog heel veel plezier en kijk aub uit de laatste dagen in Johannesburg.
    Heel veel liefs allebei en een dikke knuffel. Liefs mama
  2. Marion Verwey:
    11 oktober 2017
    Prachtig verhaal. Je neemt ons mee op je reis. Wat zal je ons straks laten zien met die mooie foto's! Veel plezier.