dag 8/ 26 sept

26 september 2017 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Ongelooflijk dat we hier al een week zijn!
Zoals de foto's gisteren al verklapten zijn we naar een dierenopvang geweest. Kon ik alvast goed oefenen voor het "echte" werk. Deze mensen vangen gewonde dieren op om vervolgens weer in het wild terug te zetten. Helaas was dit bij sommigen niet meer mogelijk.
Daarna zijn we naar Birds of Eden geweest, wat achteraf echt een cadeautje was.
Gisteravond leek het wel herfst zoals we dat in NL kennen, het regende keihard en het waaide behoorlijk. Bij het avondeten zaten we in een grote schuur op het terrein van de boer waar we nu verblijven. We hebben het wel verkeerd ingeschat met kleren, hadden we maar iets meer warme dingen mee genomen.

Vandaag deed de oudste van de groep als enige de bungeejump van een hele hoge brug. Wij moesten wachten maar vonden even niets doen en een kop koffie ook goed.
Vanmiddag mochten we kiezen of we een korte of lange wandeling gingen doen. Bij de grote zouden we een waterval zien en dat vinden wij heel mooi! We hebben er uiteindelijk 4uur over gedaan om heen en terug te komen. Klimmen, klauteren, glijden, 11136 stappen (bijna 8 km) schrammen, blauwe plekken, het was het allemaal waard want wat hebben wij mooie uitzichten mogen zien.

1. Monique:
    26 september 2017
    Heerlijk om jullie zo te volgen! Geniet ervan!
  2. Indiana Uil:
    27 september 2017
    Al 1 week wat gaat het snel. Maar jullie hebben nog hebben nog even :) dus lekker genieten nog.
  3. Alice:
    27 september 2017
    Fijn dat jullie ons op de hoogte houden, ik kijk er elke dag naar uit xxxxjes
  4. Harma Coopman:
    Hoi Ronald en Marlou
    Wat gaaf om op deze manier mee te mogen reizen op jullie reis in Zuid Afrika!
    Leuke verhalen en mooie foto's.
    Heel veel plezier nog de komende 3 weken.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Jullie huis staat er goed bij hoor 😉

Groeten Harma
  5. Jan groenwold:
    28 september 2017
    hoi,lieverds in het verre zuiden,fijn dat jullie zo genieten (en wij ook een beetje),mooie foto s hoor marlou.We kijken uit naar de volgende.Liefs van ons.
  6. Remko:
    28 september 2017
    Cool. Ik ben 7 jaar terug ook bij die Bird's sanctuari geweest. Was echt gaaf. Helaas had ik toen nog niet veel foto ervaring :(
  7. Mirjam:
    28 september 2017
    Erg leuk om zo mee te kunnen genieten van jullie reis! Nu al mooie foto's gezien, er zullen er vast nog vele volgen. Jullie veel plezier en heerlijk genieten. Liefs van ons