dag 4/ 21 sept

22 september 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vanmorgen moesten we vroeg op en verzamelen op een afgesproken plek om de rest van de groep te ontmoeten. Erg internationaal blijkt het niet te zijn, 2 Duitsers en 1 Zwitserse, maar zo bleek later, de groep wordt over een poosje samengevoegd met andere groep.
Zonder te weten wie onze reisgenoten waren gingen we naar Langa, een zogeheten township. Zie de foto's.... Heel bijzonder. We dronken hier zelf gebrouwd bier, we denken maar niet na onder welke omstandigheden 😨 We keken ook bij een schooltje, kinderen van de leeftijd 4 tot 6 schat ik in. Nadat ze ons overweldigenden met liedjes en dans, werden we plotseling overladen met aandacht, kusjes en knuffels. Uiteraard viel Ronald zijn lengte wel op, hij tilde 1 kindje op zodat hij het plafond kon raken....dat heeft Ronald geweten...de overige 30 kinderen wilden ook. Ik werd vooral op mijn hoofd geaaid, ze vonden mijn haren zo zacht.
We reden door naar Stellenbosch, een heel aardig stadje waar we helaas maar een half uurtje tijd hadden. We zouden de zus opzoeken van een vriendin, zij had een juweliers winkel hier. We vonden haar zonder moeite en naast hallo en doei te hebben gezegd ook een klein souveniertje gekocht.
De reis ging verder naar een wijn boerderij, hier hadden we een lunch met onze nog steeds onbekend gezelschap. Na de wijn proeverij, die ontzettend lekker was, was iedereen wat losser en hebben we maar gevraagd naar namen en begonnen er korte gesprekken.
Inmiddels aangekomen in ons 2de hotel, zo'n 20min van Stellenbosch en hier nuttigen we straks avondeten.

Groetjes uit het winderige en best frisse zuid afrika!

1. Brigitta:
    22 september 2017
    Aaaa leuk ! Zo'n indruk maakt het allemaal voor die kinderen .
    Heel veel plezier 😘😘
  2. Alice:
    23 september 2017
    Hallo Marlou en Ronald, wat een andere wereld als hier, mogen wij toch niet klagen.
    Leuke foto die van Ronald en dat meisje. Fijne dagen nog. Allebei een dikke knuffel. Liefs mama