Dag 2/ 20 sept

20 september 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hai!

Still alive!😉
We hebben heerlijk geslapen en wat een fantastisch uizicht hadden we bij het open doen van de gordijnen. We keken uit op de Tafelberg (en hotels😉).
Vanmorgen werd ons al gauw duidelijk dat zelfs pinnen bij een ATM gevaarlijk kan zijn en het werd ons ten zeerste af geraden om dit lopend op de hoek te doen. We vroegen onze taxichauffeur van het hotel (die ons naar de tafelberg bracht) om onderweg te stoppen bij een veilige ATM. Aangekomen bij de Tafelberg hebben we eerst een uur in de rij gestaan, het was er druk aangezien de berg gisteren dicht was en het nu perfect weer (25 graden vol op zon!) was. Met een kabelbaan gingen we omhoog en hebben zo'n 2 uur van het uizicht genoten samen met J. iemand uit de groep ( die ook hobby fotograaf is, lucky me 😊). Daarna in een hop on/ hop off bus een prachtig rondje gemaakt langs de randen en de kust van Kaapstad.
In Waterfront een boottocht van een halfuur gehad om vervolgens uit te stappen in een wijk vol kleurrijke huisjes. We moesten op zoek naar een gezellige plek om te eten maar dat bleek nogal een uitdaging. Veel bijzondere typetjes liepen er al rond en we zijn werkelijk 4 keer aangesproken in 10min voor een goocheltruc, 2 keer geld voor eten en de laatste was een jongen die Ronald erop attendeerde dat z'n rugzak open was (die ik 2min daarvoor zelfs nog eens dicht deed omdat ie open stond!!) hmmmm .....
Vlakbij het hotel maar een gezellig restaurant in gegaan en lekker gegeten. Daarna voorzichtig en bedachtzaam naar het hotel gegaan, wijntje gedronken en de plannen voor morgen gesmeed....