dag 15 / 3 okt

3 oktober 2017 - Durban, Zuid-Afrika

Hoi!

Daar zijn we weer. Hier gaat het erg goed!
Afgelopen dagen hebben we erg veel gereden. We zijn inmiddels in Lesotho geweest. Volgens een van de reisleiders zou dit de ergste accommodatie zijn, aangezien we echt het binnenland in gingen hadden we het ergste verwacht. Maar het was een enorme meevaller. We hadden zo'n typisch rond huisje. Mensen uit het naast liggende dorpje kwamen zingen en muziek maken. En met zo'n prachtige achtergrond, hoog in de bergen, prees ik mezelf even erg gelukkig. We hadden deze avond gluwein en de haard was aan, het voelde wat als kerst, daarom ook maar deze muziek opgezet. Gezelligheid! Stroom hadden we wel beperkt, dus het nachtlampje ging om 22.00uur plotseling uit.
De volgende ochtend hadden we een rondleiding in village Makhomalong, het dorpje van de muzikanten. Hier zagen we de mensen leven in kleine eigen gebouwde huizen, zonder stroom of schoon water. In gesprek met een van de 6 gidsen (mensen doen er niets en zoeken naar dingen om te doen) vertelde hij hoe men er leefde. Voor ons werkelijk onvoorstelbaar hoe dat is. Mensen wachten tot de dag voorbij is en er weer een dag aanbreekt waarin ze niets doen. Daarna kozen Ronald en ik ervoor om geen optionele dingen te doen en gewoon een middag rustig aan te doen. Dat was maar goed ook want de mensen die op hele zielige paarden een tocht gingen doen of de mensen die kozen voor een wandeling werden verrast door en hagelbui en de rest van de dag regen. We hebben wat gelezen en geholpen om het eten voor te bereiden.
Zo gisteren moesten we weer uit Lesotho naar Zuid Afrika en hebben we 2,5uur in een rij gestaan om de stempel te krijgen in ons paspoort. We reden naar Drakensbergen en hebben onderweg veel bliksem en regen gehad. Best eng op de landwegen tussen 2 grote velden.
Vandaag hebben we veel gewandeld en de prachtige natuur gezien. We zijn bij een waterval geweest en genoten van de lunch die we meekregen. Vandaag is pas de derde dag dat de zon volop scheen en het boven de 20 graden is.
Morgen weer een hele dag in de bus. Op naar de volgende accommodatie!

Liefs van iets gebruinde ons!

1. Harma Coopman:
    3 oktober 2017
    Wat weer een leuk verhaal en foto's!
    Veel plezier verder.
    Groeten Harma
  2. Alice:
    3 oktober 2017
    Fijn weer iets van jullie te horen en leuk om een klein beetje van jullie belevenissen mee te maken. Geniet ervan en ik hoop voor jullie dat je wat meer zon krijgen
    liefs en xxjes mama
  3. Monique:
    3 oktober 2017
    Dag (licht) brownies (laatst zag ik een donker kindje die dit op haar t shirt had, vond hem zo geweldig, maar gelukkig bij jullie nog licht (ge)bruin(d). Fijn om even weer wat te lezen, heb vandaag een aantal keren aan jullie gedacht! Gave foto van de vuurpot. Geniet lekker saampjes! Liefs!
  4. Benno Vermeer:
    3 oktober 2017
    Wat een mooie platen heb je geschoten!
    Gecombineerd met je verhalen geeft het leuk weer wat jullie beleven.
    Hele fijne reis verder,
    Janny en Benno
  5. Indiana Uil:
    4 oktober 2017
    Fijn weer een verhaal :). Heerlijk jullie belevenissen zo mee te krijgen. Fijne reis nog.
    Indiana
  6. Jan groenwold:
    5 oktober 2017
    Wat leuk om weer wat te horen en te zien.Wat hebben wij toch een geweldig leven hier.Er is elke dag wel wat te doen.Wij vinden die mensen die niks te doen hebben maar zielig.Geniet maar fijn zo saampjes,voor dat je het weet is het voorbij,veel liefs van ons.Opa en Tante Margreet.