dag 11 / 29 sept

29 september 2017 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Hoi!
Vandaag nog even luxe...en wat voor! We hebben een gigantische kamer! We zijn van 15 graden naar 30 graden gegaan, dat is echt even schakelen hoor. In plaats van bibberend de douche uit komen en zo snel mogelijk het bed in, naar elk mogelijk schaduw plekje benutten, wat is deze zon HEET.
Vandaag was niet zo'n spannende dag, we zijn onderweg geweest en hebben een vreselijk saaie rondleiding gehad in Graaff Reinet. We hebben ook de Valley of Desolation gezien met zonsondergang, dat was wel aardig. We zagen vandaag Afrika zoals wij dit ons hadden voor gesteld, kilometers droge en dorre landschappen.
Ik wil jullie graag laten zien hoe de praktische kant van onze reis eruit ziet. Zoals de truck waar we in rijden en hoe het gaat met eten ed.
Onze groep bestaat uit de reisleider en tevens chauffeur, zijn naam is Tenk. We een kok die om privé omstandigheden zijn reis verder niet kon vervolgen, zijn naam is Wesley. Vanwege zijn afwezigheid komt er vannacht wel een nieuwe kok. Daarnaast hebben Gerswin hij helpt bij alles. De groep bestaat nu uit 19 reislustige mensen, wat internationaler inmiddels.
Op de foto's kan je de truck zien, ik vind het vrij krap maar opzich goed te doen. De kok en Gerswin doen de boodschappen wanneer het toe laat, moet je voorstellen voor 22 mensen in totaal, ontbijt, lunch en diner..pffff. Als we onderweg zijn dan zoekt Tenk en plek om het eten te nuttigen, soms met een mooi uitzicht en soms op een parkeerplaats. We helpen met z'n allen mee om de stoeltjes en de tafels eruit te halen en bereiden we het eten voor zodat de kok kan koken. Uiteraard hoort de afwas er ook bij. Aan water komen is nog wel eens creatief, zo vroegen we vandaag de lokale brandweer. Als erc eten overblijft wordt dit niet zomaar weg gegooid, er is namelijk altijd iemand die het kan gebruiken. Vandaag waren er 4 kindjes die ons op en afstand bekeken, van wat er van onze lunch over was hebben we hun een broodje gesmeerd.
Ronald en ik proberen zoveel mogelijk onze handen schoon te houden, helemaal omdat er veel mensen in de bus ziek zijn.

Morgen hebben we een lange reisdag we moeten 580km afleggen naar het hoog gelegen Lesotho en de wegen zijn erg slecht. Tenk vertelde dat er een stuk van 14km is waar hij 1,5uur over doet.

So far so good..... tot snel!

1. Alice:
    30 september 2017
    Tjonge wat een reis. Succes met het afleggen van 580 km pfff dat is een eind. Ik hoop voor jullie dat het dan niet te warm is. Tot het volgende berichtje. IHVJ xxxjes mama